woensdag 14 september 2022

Dag 15 Denver - Schiphol en nabeschouwing

Na het ontbijt hebben we een laatste check gedaan en onze koffer dicht gedaan. En toen, hop, naar het vliegveld om de auto in te leveren. 

Nadat we afscheid hebben genomen van onze SUV hebben we de koffers gedropt en gingen we richting Security. Dat leek in 1e instantie op Schiphol toestanden, hele lange rijen. Gelukkig liep het wel heel snel door. 
We  vliegen om half 2, dus moest er weer geluncht worden. Gelukkig is dat niet zo duur het vliegveld :(
En toen konden we aan boord naar Chicago. Ik weet inmiddels wel wat ik aan mijn zus heb in tijden van crisis. Tijdens heftig turbulentie stortten we bijna neer. Zus zat me vreselijk uit te lachen ipv gepast te reageren op ons naderend einde. Heel naar! 

Gelukkig zijn we uiteindelijk veilig geland op O'Hare. We hadden een uur en 10 minuten overstaptijd. Doordat het uitstappen van de passagiers heuuuul erg lang duurde moesten we ons nog haasten naar onze gate. 
En tja, toen begon de ellenlange vlucht. Zeer ongemakkelijk en lang. 

Mocht er nog een keer iemand zijn die ons een upgrade naar business class kan bezorgen, dan hou ik me aanbevolen :)

Nabeschouwing :) 

In de ruim 2 weken die we hebben rondgereden hebben we 2472 miles gereden, dat is ruim 4100 km. Dat is denk ik de meeste km's die we in één vakantie hebben gereden. Prima te doen in onze fijne SUV! De navigatie deden we via Android Auto met Waze. Werkt prima. Soms verbleven we 2 of 3 dagen op één plek, maar omdat we dan de natuur in trokken maakten we toch veel kms. 
We hebben in totaal 5 Staten bezocht: Colorado, Nebraska, South Dekota, Wyoming en Montana. 

Qua natuur zijn we in de Black Hills, Yellowstone en Grand Tetons geweest. En we hebben natuurlijk veel scenic byways gereden. Ik heb geen favoriet park, ik vond de natuur in elk park verrassend mooi, het overtrof absoluut mijn verwachtingen. 

Qua prijspijl ligt alles hoger dan vóór corona (net als in NL). We hebben goedkope (en zelf 1 gratis) overnachtingen gehad, maar ook heuule dure op populaire plekken. Ook het uit eten is flink duurder geworden, en tel je daarbij op de bizar hoge fooien, dan kan je maar beter heel erg genieten van je eten :). En het kan natuurlijk veel goedkoper dan wij het doen, bv door geen wijn bij het eten te bestellen (moet er niet aan denken, haha). 

Al met al hebben we weer een superleuke vakantie gehad. Nu ff van de jetlag afkomen en dan kijken waar onze volgende vakantie heen gaat. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten